Vi söker en inköpare
Dematek AB är marknadens mest kompletta leverantör av lyftutrustning, service och säkerhetsutbildningar. Vi finns representerade över hela Sverige och nu söker vi en inköpare med placering på vårt huvudkontor i Segeltorp.
Dina nya utmaningar
Som inköpare ansvarar du för att driva och utveckla inköpsfunktionen. Du har kontinuerlig dialog med befintliga och nya leverantörer samt säkerställer att verksamheten följer uppsatta inköpsrutiner.
I ditt arbete har du mycket kontakt med avdelningschefer för att se till att vi har rätt leverantörer. Du tillhör avdelningen Ekonomi/IT/Inköp och du rapporterar till vår CFO.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Förvalta och utveckla befintliga leverantörsavtal
- Genomföra förhandlingar om inköpsvillkor, sortiment och andra affärsvillkor
- Ansvara för arbetet med att utveckla och implementera inköps- och leverantörsstrategier
- Leda arbetet med att upprätta leverantörsplaner
- Samarbeta och stötta chefer i exempelvis leverantörsförhandlingar
- Utveckla sortiment- och leverantörsfrågor
- Arbete med analyser gällande utveckling av inköpspriser, betalvillkor och marginalnivåer i syfte att uppnå fastställda budgetmål och att skapa inköpssynergier
- Ansvara för bilparken och vara kontaktperson gentemot leasingbolag
- Ansvara för fastighetsavtal
- Supporta organisationen i affärsjuridiska frågor
Läs mer på vår karriärsida om vad som krävs för tjänsten och vårt erbjudande som arbetsgivare.