2019-12-13

Projektadministratör

Som projektadministratör hos oss ingår du i vår säljorganisation och tillhör vårt Kundsupport team. Vi ansvarar för att hantera och driva projekt- och kundorder från beställning till fakturering. Rollen innebär daglig kontakt med våra kunder, säljare och servicetekniker via telefon, web och mail. Ditt uppdrag är att hantera tilldelade projekt (vilket avser leverans av produkt inkl. montage) i enlighet med vår projektprocess. I denna process ingår allt från inköp, leveransplanering, samordning med servicetekniker till fakturering och uppföljning. Ambitionen med varje projekt är att överträffa uppställda mål genom effektiv planering och bevakning av tillägg. Andra förekommande arbetsuppgifter är orderregistrering, administrering av leads och offerter samt hantering av kundförfrågningar via mail och telefon. För att komplettera vårt team behöver vi dig som är en självständig, duktig administratör med stark servicekänsla och kundfokus. Ett genuint teknikintresse är meriterande.

Ditt uppdrag

  • Hantera tilldelade projekt enligt vår projektprocess
  • Hantera produktorder enligt vår orderprocess
  • Samordning med serviceorganisationen angående planerade montage
  • Hantera inköp av icke lagerförda artiklar
  • Hantera leverantörs- och fraktfakturor
  • I förekommande fall leveransuppföljningar
  • Ta emot telefonsamtal och skriftliga förfrågningar från kunder
  • Administrera leads och offerter

Formella krav

  • Gymnasiekompetens
  • God vana av att arbeta i kvalificerade administrativa system
  • God teknisk förståelse
  • Goda kunskaper i Office-paketet och CRM system
  • Du talar och skriver obehindrat på svenska och har goda kunskaper engelska, muntligt som skriftligt. Kunskaper i tyska är en merit.

Som person har du en hög social kompetens och har lätt för att skapa relationer. Du har en god förmåga att självständigt planera och strukturera ditt arbete.

Vi erbjuder dig ett omväxlande och stimulerande arbete i ett positivt gäng. För dig med starkt teknikintresse och vilja att lära dig nya produkter finns det mycket att upptäcka. Här finns utrymme för egna initiativ och goda utvecklingsmöjligheter till marknadsmässig lön och goda förmåner. Tjänsten är placerad i Segeltorp i södra Stockholm. Vi ser gärna både kvinnliga och manliga sökande! Intervjuer kommer att ske fortlöpande så skicka gärna in din ansökan och CV på svenska så snart som möjligt till jobb@dematek.se. Frågor besvaras av Kundcenterchef Sandra Eriksson 08-603 34 83 eller Personalchef Annika Björnberg 08-603 34 82.

Sök jobbet här







Se alla jobb