2018-11-06

Operativ inköpare samt kvalitetssamordnare

Dematek är ett ägarlett familjeföretag och Sveriges mest kompletta leverantör av lyftutrustningar. Som generalagent för Demag Cranes & Components erbjuds marknadens största produktsortiment för lyft och hantering. Dematek utvecklar, säljer och installerar produkter och lösningar för att lyfta och hantera stora som små laster. Med mer än 90 mobila servicetekniker placerade över hela landet och branschens största reservdelslager är de också den bästa partnern när det gäller problemlösning. Dematek har idag ca 160 anställda och omsätter 250 mkr. Om du vill veta mer, gå till www.dematek.se

  

Junior ingenjör
Operativ inköpare samt kvalitetssamordnare

Dematek söker en ambitiös person, i början av sin karriär, som ska arbeta nära VD. Arbetsuppgifterna är mångskiftande men basen är inköp samt kvalitets- och miljöarbete.

Arbetsuppgifter

Inköpsarbetet innebär att du ska genomföra förhandlingar om inköpsvillkor, sortiment och andra affärsvillkor.

Inom det här området ska du bland annat;

  • Samarbeta och stötta chefer i exempelvis leverantörsförhandlingar
  • Arbete med analyser gällande utveckling av inköpspriser, betalvillkor och marginalnivåer i syfte att uppnå fastställda budgetmål och att skapa inköpssynergier
  • Sköta administration av bilparken och vara kontaktperson gentemot leasingföretag

Kvalitets- och miljöarbetet innebär att du ansvarar för att driva och utveckla arbetet med kvalitets- och miljöfrågor inom företaget.

Inom det här området ska du bland annat;

  • Samordna revisionsarbetet
  • Agera kontaktperson för företaget gentemot certifieringsorganets revisorer och revisionsledare.
  • Leda arbetet med processkartläggning för att utveckla företagets ledningssystem

Vi söker dig som genom att kommunicera och entusiasmera organisationen kan lyfta inköps- och kvalitetsfrågorna till att bli ännu mer levande i vardagen. Du har ett stort intresse för att arbeta verksamhetsnära och tillsammans med verksamheten utveckla den. Samtidigt har du förståelse för lednings- och styrningsarbete på företagsnivå. Du har ett strukturerat, metodiskt och långsiktigt arbetssätt och är van att arbeta mot fastställda mål. För att lyckas i rollen bör du även ha god kommunikationsförmåga, vara pedagogisk, lyhörd, tydlig och ha integritet.

Formella krav

  • Högskole- eller civilingenjör inom teknik
    Erfarenhet inom inköp är starkt meriterande
  • Goda kunskaper inom ISO standarder är meriterande
    Du uttrycker dig obehindrat på svenska och engelska

För att trivas i rollen är du en person som får saker att hända. Du tar tag i saker och gör det som behövs för att komma framåt. Vidare är du strukturerad, noggrann och detaljorienterad. I en roll med många kontaktytor ser vi att du vågar ta för dig och du har lätt för att kommunicera med olika typer av människor. Du ser dig själv som en lagspelare och tycker om att samarbeta mot uppsatta mål.

Övrig information

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Segeltorp, Huddinge
Lön: Fast enligt överenskommelse

Har du specifika frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta VD Jonas Hörnfeldt 08-603 34 22 eller Personalchef Annika Björnberg 08-603 34 82.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan med meritförteckning omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sök jobbet här







Se alla jobb